Hue (Vietnam)

Autobuzul de la Hoi An la Hue face aproximativ 6 ore. Pentru noi a fost o calatorie relaxanta, mai ales ca am mers cu un autobuz cu paturi. Se pare ca cel cu scaune, cu care trebuia sa mergem, era stricat. :) Trebuie sa fiti totusi atenti in cazul in care patiti asa ceva, deoarece pe noi vroiau sa ne puna sa platim o diferenta de pret. Nefiind vina noastra ca autobuzul era stricat, am refuzat cu fermitate propunerea si pana la urma nu a trebuit sa mai platim nimic in plus. :) In Hue ne-am cazat la hotelul Nguyen Tri Phuong (7 dolari camera dubla cu baie proprie, internet inclus). Am negociat pretul si aici, binenteles. :) Ajungand pe la pranz si avand dupa-amiaza libera ne-am hotarat sa ne plimbam un pic prin imprejurimi. Distantele fiind relativ mici am mers pe jos. Exista insa “soferi” de tricicleta sau motociclisti care va vor face diverse oferte de transport.
Primul obiectiv de pe lista a fost Orasul Interzis Purpuriu (varianta vietnameza). La intrare, ca si in China, te intampina portretul dictatorului favorit – Ho Chi Minh, in acest caz.:) Dupa ce am trecut de poarta am ramas, insa, uimiti de gradul de degradare in care se aflau cladirile. Exista vreo doua-trei incaperi in care poti sa vezi cateva obiecte destul de vechi si cam atat. Ne-am plimbat prin curtea imensa descoperind un templu care arata cat de cat mai bine, si ne-am gandit ce diferenta enorma e intre Orasul Interzis din China si cel de aici. :(
A doua zi ne-am aventurat in afara orasului pentru a vizita cateva temple si pagode. Pentru asta am inchiriat doua biciclete (1 dolar/zi/bicicleta) si am imprumutat o harta a zonei. Ne-am descurcat destul de bine si chiar ni s-a parut amuzant sa ne amestecam in marea de motociclisti si biciclisti vietnamezi. Am scapat astfel si de nenumaratele propuneri de fi plimbati cu tricicleta. :)
La prima pagoda am avut surpriza de a ni se cere bani pentru parcarea bicicletei. :))) Se pare ca aici tot vietnamezul e afacerist. :)) Am refuzat plata, bineinteles, si ne-am continuat vizita. Pagoda s-a dovedit a fi micuta si putin atractiva.
Urmatoarea oprire a fost Mormantul Imparatului Tu Duc (bilet intrare 2,2 euro/pers). Aici am fost intampinati de cladiri gri intr-o stare de degradare mai mult sau mai putin avansata. Poate a fost si ploaia de vina, insa ni s-a parut ca se putea mai bine. Informatiile despre cladiri si obiecte erau destul de putine iar mormintele, in sine, prost intretinute. Ceea ce a mai ramas din cladiri arata ca pe vremea imparatului Tu Duc erau frumos colorate si impunatoare. Pacat ca nu au fost pastrate asa.
Am plecat mai departe la urmatorul obiectiv – Mormantul Imparatului Minh Mang (bilet intrare 2,2 euro/pers). Am ajuns aici destul de greu, fiind la o distanta considerabila de oras si de celalalt mormant. Din pacate s-a dovedit a fi si mai putin atractiv, asa ca dupa ce ne-am plimbat putin ne-am indreptat catre oras.
Un ultim obiectiv in Hue a fost Pagoda Thien Mu. Aici am surprins niste invatacei destul de amuzanti si niste animale de templu la care nu ne gandisem pana acum – iepurii. :)
Am lasat in urma Hue indreptandu-ne spre Hanoi. Am auzit destul de multe despre acest oras, asa ca eram dornici sa vedem ce e adevarat si ce nu. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu