Puerto Galera

Am ajuns la Puerto Galera (pe plaja Sabang) dupa o lunga si obositoare calatorie in care am mers cu un feribot micut 1 ora (1,2 euro/pers) de la Boracay pana la Caticlan, un altul de la Caticlan la Roxas pentru 6 ore (5,78 euro/pers) si apoi cu un autobuz mic de la Roxas la Puerto Galera pentru inca vreo 5 ore (7,14 euro/pers). In mod normal de la Calapan (localitatea principala dintre Roxas si Puerto Galera unde se opreste traseul autobuzului) trebuia sa luam un jeepney (mijlocul de transport cel mai utilizat in Filipine – desigur si foarte colorat:)) si ar fi fost mult mai ieftin, insa incepand cu orele 17-18 in tarile asiatice nu prea mai circula nimic.
Trecand peste aceste aspecte, pot sa va spun ca in Puerto Galera am petrecut o perioada scurta, dar frumoasa. Ne-am hotarat sa facem aici cursul de scufundari nivel avansat, care sa ne permita sa trecem de la adancimea de 18 m la cea de 30 m, si a fost o idee foarte buna. Cei de la Action Divers ne-au oferit un pachet de 240 euro/pers, pret care include cursul propriu zis, manualele, cazare (camera dubla cu baie proprie) si mic dejun.
Cazarea a fost ok, camere simple si curate (dotate cu frigider, tv si ventilator) si cu o vedere la mare absolut impresionanta. Ieseam din camera aproape direct pe nisip :)
In ceea ce priveste scufundarile, putem sa va spunem ca am avut cea mai frumoasa experienta de pana acum. Apa era perfecta, ca si temperatura si claritate, astfel ca ne-am bucurat de fiecare clipa petrecuta alaturi de multimea de pesti care mai de care mai colorat.
Cursul cuprindea 5 scufundari - 2 impuse si 3 la alegere. Am reusit astfel sa experimentam, in prima zi, o “drift dive” (scafandrii se lasa purtati de un curent pana la un anumit punct si apoi ies la suprafata), apoi o scufundare pentru a observa epavele de pe fundul oceanului (wreck dive), si una pe timp de noapte. In a doua zi am facut o scufundare la adancimea de 30 m (deep dive) si una in care sa testem diverse competente de orientare in apa. Toate cele 5 scufundari au decurs fara probleme, astfel ca am reusit sa trecem si acest curs :) De data aceasta am reusit sa ne bucuram de fiecare dintre ele la adevarata valoare, experienta anterioara oferindu-ne posibilitatea sa ne concentram mai mult pe viata marina si mai putin pe tehnica scufundarilor.
Intr-una dintre scufundari am avut parte si de un premiu mai special – am intalnit o broasca testoasa imensa. Era bine ascunsa sub un recif, dar am observat-o :) A fost o senzatie extraordinara sa o vedem inotand printre noi incercand sa ne evite privirile curioase.
Am parasit Puerto Galera cu greu, dar cu intentia de a ne mai intoarce.

Un comentariu: