Manila (Filipine)

Manila este un oras foarte mare si interesant. Din pacate aici traiesc si foarte multi oameni saraci, care isi duc modesta viata ascunsi la umbra zgarie-norilor. Uneori parca nu iti vine sa crezi ce vezi.
Am ajuns aici cu un feribot de la Puerto Galera la Batangas (1 ora, 3,8 euro/pers) si un autobuz de la Batangas la Manila (2 ore, 2,7 euro de pers). Autobuzul a fost destul de confortabil insa drumul un pic cam accidentat. :) In Manila ne-am cazat la Friendly`s Guest House (14,2 euro/noapte – camera dubla cu baie la comun, internet gratuit). Nu a fost ce mai buna cazare, dar a fost acceptabila, mai ales ca am stat o singura noapte. Printr-o mare coincidenta, la acest hostel, am intalnit o romanca – Raluca - care a emigrat in `94 in Canada, impreuna cu familia, si care calatorea si ea prin Asia de ceva vreme. A fost interesant sa vorbim cu ea, mai ales ca nu intalnesti prea multi romani in aceasta parte a lumii. A doua zi de dimineata Mihai m-a dus intr-un tur de forta, sa vizitam cateva dintre obiectivele turistice indicate de Lonely Planet. A fost obositor, mai ales ca am mers numai pe jos, dar interesant. Pe distante mici se poate folosi mijlocul local de transport. :)
Primul obiectiv a fost Parcul Rizal, denumit dupa eroul national filipinez Jose Rizal. Executat de ocupatia spaniola la sfarsitul secolului 19, Rizal a fost scriitor, medic, revolutionar, iar la maturitate vorbea 20 de limbi. Parcul nu este foarte mare, dar e frumos aranjat si curat. Pentru romantici e locul perfect deoarece, in parc, sunt amplasate discret mai multe boxe de unde se aude o muzica linistitoare.
Urmatorul obiectiv – Muzeul National (1,6 euro/pers). E un muzeu interesant dar relativ micut. Sfatul meu este sa aveti un aparat foto micut si bine ascuns pentru ca la intrare vi se va cere sa va lasati camera foto acolo, daca o observa. (asa cum am patit eu :( ) De aici, ne-am indreptat catre o zona numita “Intramuros” unde se afla cea mai veche biserica catolica din Filipine (San Agustin), un muzeu cu obiecte religioase catolice, Casa Manila, Catedrala Manila si Fortul Santiago. Biserica San Agustin e foarte frumoasa si bine intretinuta. Aici am avut ocazia sa vedem si o nunta. Am putut astfel observa ca barbatii prezenti la ceremonie purtau o camasa traditionala deosebita – o panza transparenta, alba, cu broderie tot alba foarte discreta. Pe sub aceasta camasa poarta un tricou alb. O vazusem, pana acum, numai in poze si mi-a placut foarte mult sa o vad si in realitate.
E interesant faptul ca slujba s-a tinut in engleza si in limba locala – tagalog. De fapt limba oficiala pare o mixtura ciudata intre engleza, spaniola si “filipineza”. Langa San Agustin se afla Muzeul de Arta Religioasa (1,6 euro/pers). Nu pot spune decat ca e un muzeu foarte diferit de ceea ce am vazut pana acum. Majoritatea exponatelor ni s-au parut cel putin ciudate, dar e o experienta ce trebuie incercata.
Ne-a placut in mod deosebit Casa Manila, situata la cativa metri departare (1,2 euro/pers). Totul e foarte bine pastrat si parca ai vrea sa locuiesti si tu aici, macar pentru o perioada. Din pacate, fotografiatul e interzis, iar exponatele sunt sub supraveghere continua. Unul dintre paznici m-a lasat insa sa fografiez un obiect care ne-a atras atentia in mod deosebit – closetul dublu. Se pare ca nobilii vremii, ca sa nu se plictiseasca singuri la baie, mergeau impreuna pentru a-si face nevoile lumesti, jucand uneori si sah in acest timp – ca sa treaca timpul mai usor. :)))))
Mergand in jos pe straduta nu se poate sa nu vedeti Catedrala Manila. Cladirea impunatoare e decorata mult mai modest decat San Agustin, si mai mult pe gustul nostru. Vitraliile sunt absolut deosebite.
Fortul Santiago (1,2 euro/pers), situat si el pe aceeasi strada, la cativa zeci de metri distanta, ne-a oferit cateva informatii despre eroul national Jose Rizal. Aici am fost placut surprinsi sa gasim expusa pe o placa o poezie in limba romana. Este vorba despre o poezie a lui Rizal, in care isi ia adio de la poporul lui, tradusa de Emil Ghitulescu in numele Ambasadei Romaniei la Manila.
Dupa acesta lunga plimbare ne-am intors epuizati la hostel pentru a petrece utimele ore in Manila, urmand ca in aceeasi seara sa luam avionul catre Saigon.

3 comentarii:

  1. felicitari pt aceasta aventura. intr-o zi voi merge si eu pt a intilni o femeie frumoasa,o femeie speciala.cred ca e cu adevarat o mare aventura. ce de km sint pina acolo..... mihai.

    RăspundețiȘtergere
  2. draga mirela,anonimul mihai te felicita din nou pt aceasta mare aventura,si revine cu urarea,la multi ani si multe calatorii deosebite ca aceasta!la multi ani si un an nou 2010 cu multa sanatate si multe calatorii !poate o calatorie cu transsiberianul,moscova vladivostok,pekin apoi prin marea chinei de sud cu vaporul pina in filipine ! eu inca mai visez,eu inca mai sper !se spune despre rabdare:rabdarea e arta de a spera !felicitari pentru acest jurnal reusit de calatorie !

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult Mihai. Iti urez sa iti indeplinesti acest vis si nu numai. Un an 2010 frumos!

    RăspundețiȘtergere