Bandar Seri Begawan (Brunei)

Am ajuns in Bandar Seri Begawan dupa ce am schimbat 4 autobuze si o barca, desi intre Miri si acest oras sunt doar 128 km (minim 4,5 ore). Trecerea granitei a fost cu emotii deoarece noi stiam ca nu avem nevoie de viza, dar ofiterii de frontiera stiau contrariul :) I-am reamintit insa ofiterului ca am intrat in UE din 2007, la care reactia pozitiva a acestuia nu a intarziat, si ni s-a dat voie sa stam in Brunei pentru maxim 30 de zile, fara viza :) In Bandar ne-am cazat la KH Soon Resthouse, un hostel cu camere imense si curate dar un pic cam scumput, fata de preturile cu care ne obisnuisem in Asia de SE (17 euro/noapte, camera dubla cu baie la comun). Imediat ce ne-am cazat am plecat la vizitat (nu aveam prea mult timp la dispozitie deoarece a doua zi dimineata trebuia sa plecam catre Kota Kinabalu). Primul loc pe lista noastra a fost Muzeul “Royal Regalia” (intrare gratuita), locul unde sunt expuse cadourile primite de Sultan de la diversi demnitari. La intrare am fost intampinati de impunatoarea caleasca regala de aproximativ 15-20m, utilizata, pana acum, o singura data – la nunta Sultanului. Acesta e pusa in miscare de 40 de soldati. Pentru ceremonia de incoronare a avut o alta caleasca, cel putin la fel de mare ca cea de la nunta, expusa si ea in muzeu. Am reusit sa o fotografiem pe prima. In cazul in care vreti si voi una va avertizam ca o sa aveti nevoie de cel putin 7-8 spatii de parcare. :))

Muzeul este imens, iar cadourile foarte diferite. Multe dintre ele intra la categoria kitch, dupa parerea noastra, insa pentru ei cu cat e mai colorat sau stralucitor e mai frumos. Din pacate nu putem exemplifica deoarece fotografiatul era interzis. :(

Dupa aceea am mers la un alt muzeu, cel al statului Brunei (intrare gratuita). Acesta nu ne-a impresionat in mod deosebit, dar avea diverse informatii despre constituirea Bruneiului si diversele traditii locale. De asemenea, nici aici nu am avut voie sa facem poze.

Aproape de hostelul nostru se afla Moscheea Sultanului - o cladire imensa, desigur, dar destul de frumoasa. Nu am reusit sa o vedem, din pacate, decat de afara.

Am vrut sa mai facem o plimbare cu o barca in jurul orasului pentru a vedea casele traditionale, insa ploaia nu a vrut sa ne lase. Ne-am multumit sa le vedem de la distanta.

Un aspect interesant pe care l-am observat in Brunei este ca toti au masini, majoritatea de tip jeep. Nu am vazut deloc vehicule pe 2 roti. Poate din cauza ca au petrol din abundenta? :) Atmosfera in tot statul este de liniste si pace. Casele sunt frumos aranjate si dau impresia, alaturi de masinile luxoase, ca Brunei este un stat bogat. Mai vezi pe ici pe colo cate o casa sau o persoana mai putin aratoasa, insa per total Bruneiul pare a fi bine pus la punct. Poate data viitoare o sa stam 30 de zile. :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu