Hanoi (Vietnam)

Hanoi este capitala Vietnamului si al doilea oras ca populatie din tara, asa ca trebuia sa il vedem. :) Pentru a ajunge aici am calatorit cu autobuzul de noapte. A fost un drum destul de lung si obositor, desi am mers cu un autobuz cu paturi – 14 ore. Din pacate, chiar din primele momente in oras, am avut parte de un episod neplacut. Autobuzul ne-a lasat undeva la intrarea in Hanoi, la aproximativ 5-6 km de centru (spre deosbire de celelalte orase, unde am fost intotdeauna lasati in centru), pe motiv ca e prea mare pentru a circula in acea zona. De aici trebuia sa fim preluati de un autobuz mai mic pana la statia din oras, insa acest lucru nu s-a mai intamplat, si am fost oarecum fortati de imprejurare sa mergem la un anume hotel, care isi trimisese emisarul in statie, si care ne asigura transport gratuit pana acolo. Hotelul era ieftin, dar camerele cam murdare si neaerisite asa ca am preferat sa cautam altceva, ca si celelalte persoane din autobuzul cu care venisem. In fata acestei situatii, si a faptului ca am refuzat sa platim suma ceruta de ei, in mod abuziv, pe transport, unul dintre functionari a reactionat foarte violent, atat verbal cat si fizic. Nu ne venea sa credem ca ca am devenit, in plina strada, personajele unui astfel de conflict. Am trecut insa peste acest episod si ne-am cazat la hotelul Ha Noi Boutique, care ne-a oferit o camera micuta dar curata. (12 dolari/camera dubla cu baie proprie, internet gratuit). S-a dovedit a fi destul de greu sa gasim cazare la un pret acceptabil in Hanoi. Se pare ca orasul e destul de scump. Am inceput sedinta de vizitare cu una dintre cele mai vechi case din oras (0,2 euro/pers). Situata pe strada Ma May (zona comerciala importanta), casuta a fost usor de gasit, si ni s-a parut destul de frumoasa.
Am ajuns apoi la un templu situat pe o insulita din lacul principal al orasului – Hoan Kiem. Era un templu modest, fara o mare importanta arhitecturala.
Plimbandu-ne prin Hanoi am ajuns si la Complexul Ho Chi Mihn (bilet intrare Muzeul Ho Chi Minh - 1 euro/pers). Aici o mare atractie, pe langa muzeele din zona, este Mausoleul lui Ho Chi Minh, unde se poate vedea trupul imbalsamat al acestuia, cand nu se afla la intretinere in Rusia (septembrie – inceputul lui decembrie) :)))) Desi Ho Chi Minh era “acasa”, nu am reusit sa il vedem deoarece “programul de audiente” se terminase. Atentie, fotografierea nu este permisa! Poate nu e fotogenic. :)))
In plimbarile noastre am ajuns si la o biserica catolica destul de interesanta - St Joseph Cathedral. Cu uimire, am observat ca erau destul de multi oameni la slujba.
Seara ne-am hotarat sa mergem la un spectacol specific Vietnamului – teatru de papusi pe apa (7 dolari/pers). A fost interesant si placut. Nu au traducere, dar e destul de usor de urmarit.
A doua zi ne-am hotarat sa vizitam, inainte de plecare, Templul Literaturii (0,2 euro/pers), care este de fapt cea mai veche universitate din Vietnam. Acesta a fost destul de dragut, si am avut ocazia sa vedem si un spectacol de muzica traditonala. Muzicienii foloseau niste instrumente pe care nu le mai vazusem pana acum si am fost placut impresionati de reprezentantie.
Sederea in Hanoi a fost scurta deoarece orasul ni s-a parut foarte agitat si obositor. Motocicletele si forfota continua, alaturi de mirosurile, nu intotdeauna placute, ale pietelor ambulante nu ne-au atras prea mult. Desi mai erau cateva obiective turistice pe care nu am reusit sa le vedem ne-am hotarat ca e mai bine sa plecam spre Laos.

2 comentarii:

  1. Felicitari, foarte interesant review-ul! Planuiesc luna viitoare o calatorie in Vietnam si alte tari din Asia de SE si de abia am inceput research-ul despre imunizarile ce sunt necesare pt cetatenii romana/europeni. As fi foarte recunoscator daca ai putea sa ne impartasesti experienta ta despre subiectul acesta.

    Alex M.

    RăspundețiȘtergere
  2. Scuze pentru intarzirea cu care iti raspund. Am fost putin ocupata zilele acestea.



    Referitor la vaccinare uite ce am scris pe blog:


    "Dupa ce ne-am consultat cu diversi doctori ne-am hotarat sa ne vaccinam contra febrei tifoide, hepatitei A si B, difteriei, tetanosului si poliomielitei. Din pacate sunt cam dureroase, mai ales cel pentru DTP, si scumpe (50 - 85 lei/doza). Daca va hotarati sa va vaccinati e bine sa stiti ca aceste vaccine se pot face fie toate in aceeasi zi fie la 10 zile unul de altul. O alta problema este ca vaccinul contra hepatitei are 3 doze si ar trebui facut in cursul unui an. Exista insa si varianta rapida de 21 de zile. Noi ne-am facut aceste vaccine la Institutul de Vaccinari Internationale din str Schitu Magureanu (langa Cismigiu). Aici era cel mai ieftin (mai ieftin chiar decat daca am fi cumparat din farmacie) si am primit si consultatia gratuit (in conditiile in care la Institutul Victor Babes era 100 lei). Pentru programari/diverse intrebari puteti suna la nr 021/3162180 - dr Tudor. Pentru aceasta excursie noi ne-am facut si un mic stoc de medicamente si diverse cosmetice, ca de exemplu deodorant. Din cate am inteles produsele locale nu sunt foarte eficiente. :) "


    Daca sunteti din Bucuresti o sa va fie de folos. Doctorul de acolo e destul de ok si va poate explica ce si cum. Noi nu am luat nimic pentru malarie. Medicamentele impotriva acestei boli iti cam distrug ficatul si nu cred ca merita. Sa va feriti de mlastini si de tantari :)

    Calatorie frumoasa!

    RăspundețiȘtergere