Parcul National Mulu (Borneo malaezian – Sarawak)

Am ajuns la Parcul National Mulu cu avionul. A fost o experienta interesanta deoarece era un avion cu elice si destul de mic fata de avioanele cu care am mai calatorit.
Parcul National Mulu(http://www.mulupark.com/) se intinde pe o suprafata de 52000 hectare si se pare ca este cel mai mare din Asia de SE (cel putin asa se lauda ei). In interiorul Parcului este amenajat un hostel si un restaurant pentru turisti insa preturile sunt cam mari fata de restul Malaeziei. De exemplu patul la dormitor comun este 10 euro/pers/noapte cu mic dejun inclus. Restaurantul practica si el preturi cam de 2-3 ori mai mari, asa ca e o idee buna sa va aduceti apa si ceva gustari.
In rest nu putem spune decat ca ne-a placut foarte mult aici. Totul e foarte bine organizat iar peisajul te lasa fara cuvinte. Au foarte multe activitati si ne-a fost destul de greu sa alegem ceva. Cred ca iti trebuie cam o saptamana pentru a face tot ce iti propun ei. Din pacate noi nu am avut decat 2 zile la dispozitie. In prima seara petrecuta in parc am mers la o plimbare nocturna, cu ghid, de aprox 1 ora prin parc. Nu am vazut animale ci doar diverse insecte insa a fost foarte interesant. Am gasit chiar si “casa” unei tarantule. Nu era acasa dar nici nu as fi vrut sa fie. :))
A doua zi am inceput in forta de dimineata. Am luat o barca pentru a merge la doua pesteri – Wind Cave si Clearwater Cave (cel mai lung sistem de pesteri din Asia de SE si a 11-lea din lume - 108 km).
Pe drum ne-am oprit sa vedem mesterii artizani locali. Aici am gasit cateva personaje foarte interesante. Parca nu ne venea sa credem ca mai exista oameni care traiesc in acest fel, erau parca desprinsi din imaginile de la muzeu.
Pesterile au fost foarte frumoase si interesante. Sunt amenajate cu poteci pentru turisti insa diversele formatiuni nu sunt puse in evidenta cu ajutorul reflectoarelor multicolore, ca in China.
La Clearwater, dupa ce am vizitat pesterile, am putut chiar sa facem o baie foarte racoritoare la iesirea raului din pestera. Apa era destul de rece dar limpede si se puteau vedea chiar si cativa pestisori.
In jurul pranzului am ales sa experimentam puntea suspendata din parc, se pare ca cea mai lunga din lume (480m). E construita la o inaltime de aprox. 30 m de la nivelul solului si iti ofera o priveliste deosebita asupra padurii tropicale. In padurea tropicala, de obicei, poti vedea trunchiul copacilor si putin din coroana. Pe punte noi eram insa in coroana acestor copaci sau chiar deasupra celor mai mici. :) A fost o experienta foarte interesanta.
In dupa-amiaza aceleiasi zile am vizitat alte doua pesteri – Deer Cave (cel mai mare pasaj de pestera din lume - peste 2 km lungime si 174m inaltime) si Lang Cave (contine cea mai mare cavitate naturala dintr-o pestera din lume - Sarawak Chamber, care are 600m lungime, 415m latime si 80m inaltime). In aceste pesteri am putut vedea chiar si cativa lilieci. Deer Cave este pestera in care traiesc simultan cel mai mare numar de specii de lilieci din lume - 12 specii. :)
In cursul acestei excursii am avut si un premiu neasteptat: am vazut profilul lui Abraham Lincoln sculptat de natura la intrarea in Lang Cave. Noi nu suntem siguri de apartenenta profilului insa a fost interesant sa vedem aceasta formatiune. :)
A treia zi Mihai a vrut sa incerce si ceva mai aventuros asa ca a coborat intr-o alta pestera impreuna cu alte 6 persoane si ghidul. Pesterea avea nivel mediu de greutate in parcurgere asa ca experienta de la Scoala de Speologie din Apuseni de anul acesta a fost foarte utila. Plimbarea prin Racer Cave a durat aprox. 2-3 ore si a presupus parcurgerea unor sectiuni cu ajutorul unor franghii de cativa metri. Toti au fost multumiti si incantati de aceasta experienta.
Din pacate in dupa-amiaza aceleiasi zile a trebuit sa parasim parcul indreptandu-ne spre Brunei. Sa vedem ce se va mai intampla. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu