Xi`an

Aici am avut ocazia sa cunoastem o alta parte a Chinei - comunitatea de chinezi musulmani. Ceea ce ni s-a parut interesant este ca au transformat un templu (care parea budist ) intr-o moschee (pe care am cautat-o vreo ora pe strazile micute, pline de magazine care iti ofereau tot felul de chilipiruri).

Mancarea musulmana a fost bunicica, nu foarte diferita de cea cu specific chinezesc. De fapt, in China, cea mai buna mancare degustata pana acum a fost la un restaurant japonez si la unul libanez :)). (parerea mea - Mihai nu e de acord) In mod normal, am mers sa vedem si soldatii de teracota. Ni s-a parut ca pe vremea aia chinezii aveau mult prea mult timp liber de s-au gandit sa construiasca atatia soldati in scopul de a pazi un imparat mort (si sapaturile arheologice continua si acum) :) Poate nu intelegem noi tot :)) Oricum a fost o experienta interesanta.

Ne-a placut foarte mult o pagoda - Big Wild Goose Pagoda - care era inconjuata de o gradina imensa cu pomisori infloriti. Mirosul florilor de primavara se raspandea in toata gradina si te ademenea sa mai stai un pic.

Fiindca era sambata am avut ocazia sa vedem foarte multi chinezi pe strada. Unii se plimbau iar altii jucau sah chinezesc, mahjong sau carti. Trebuie sa va spun ca, in general, chinezii sunt mari jucatori de carti. Norocul e foarte important pentru ei - motiv pentru care aproape orice obiect, in China, aduce noroc. Am observat ca pe la toate muzeele si templele statuetele sunt lucioase (datorita frecatului) sau pline de bani (testoasele, caii si diverse vase) :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu