Macao

Macao este un oras frumos, cu locuri istorice bine pastrate dar, din pacate, destul de putine. Mostenirea portugheza domina inca strazile, pastrand aroma anilor trecuti.
Imediat ce am intrat in oras - vama este deasupra unui supermarchet :))) - am fost intampinati de cladiri inalte si impunatoare. Pe drumul catre hostel am avut ocazia sa vedem diverse cazinouri ce se intreceau in luminite si decoratiuni - o lume foarte diferita fata de ceea ce vazusem pana acum. Noaptea e foarte frumos aici.
La Macao a fost amuzant ca vorbeau un dialect destul de ciudat. O imbinare intre portugheza, chineza si engleza. Toate inscriptiile erau in portugheza si chineza, uneori si engleza (mai ales in muzee). Gazda noastra la Macao - un domn din Bangladesh, stabilit aici - era foarte incantat de oras. El ne-a zis ca in Macao guvernul chinez nu are mare putere, guvernatorul e ales de China dar este cetatean al orasului, iar oficialitatile chineze precum politia nu ies pe strazi in uniforma deoarece nu sunt prea bine tolerati. Cel mai interesant este ca cetatenii chinezi pot sta in Macao doar 2 saptamani, ca si turisti, spre deosebire de noi care putem sta 3 luni. :) In linii mari a fost placut la Macao. Este foarte clar faptul ca aici oamenii sunt mai civilizati si atenti cu aspectul lor. :) Influenta portughezilor a fost de bun augur. :)

3 comentarii:

  1. BUNA SEARA , POTI SA IMI ZICI TE ROG CUM AI AJUNS DIN GUANGZHOU IN MACAO ?
    MULTUMESC SILVIA

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna!

    Din cate imi aduc aminte am luat un autobuz care ne-a lasat la granita. Calatoria nu dureaza foarte mult. Daca ai un ghid Lonely Planet gasesti acolo toate datele, daca nu sunt sigura ca te pot indruma persoanele de la receptia hotelului.

    Excursie frumoasa!

    RăspundețiȘtergere