Chengdu

La Chengdu a fost foarte frumos. Am prins vreme buna si am vizitat destul de multe locuri. Cele mai importante au fost insa Centrul de cercetare al ursilor panda si Giant Budda Temple. Centrul de cercetare al ursilor panda gigant este proiectat ca o rezervatie pentru ei plus un mic muzeu si cladiri in care se desfasoara diverse activitati de cercetare si reproducere. Ne-a placut foarte mult la "pandalezi". Am putut sa ii vedem in timpul mesei si, pe cativa, chiar la joaca. Se pare ca sunt o specie de ursi destul de puturosi. :) Din cate am inteles petrec cam 16 ore din 24 mancand. :)) Se pare ca acesta este si unul dintre motivele pentru care sunt pe cale de disparitie. Alte motive, destul de importante, sunt ca ursii panda prefera sa traiasca singuri, fiecare avand un teritoriu de aprox 5-6 km patrati, iar femelele sunt fertile doar 1-2 zile pe an. La aceasta se adauga si faptul ca au multi "dusmani", inclusiv omul. Parca te face sa te intrebi cum de mai exista :)

Giant Budda Temple este un parc imens unde au sculptat in stanca un Budda de 71 m. Aici am avut ocazia sa vedem si niste morminte foarte vechi, asezate tot in stanca. A fost destul de interesant si placut. Am tot vizitat pana am ajuns pe capul lui Budda. Pentru mine, cel putin, a fost o surpriza placuta, desi la plecare am fost nevoiti sa parcurgem un drum mult mai dificil. Putina miscare nu face rau nimanui insa :)

O alta aventura a fost calatoria intr-o risca aproape dezmembrata. Ne-am lasat convinsi de o localnica sa ne duca de la Giant Budda pana la statia de autobuz. :) Poza atasata cred ca va va amuza.

La Chengdu am avut ocazia sa vedem si niste chinezi tibetani. Am stat la un hostel chiar in zona tibetana a orasului. O zona destul de supravegheata de politie dupa ultimele incidente. :) Cu aceasta ocazie am gustat si cateva specialitati la un restaurant local. Pot spune ca mancarea a fost foarte buna si destul de diferita de ceea ce mancasem pana acum. Cele mai multe feluri erau cu carne de yak sau oaie, bine preparate si mai putin prajite fata de mancarea clasica (in China aproape totul se prajeste).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu