Beijing

De la Hong Kong la Beijing am calatorit cu un tren de noapte. A fost trenul cel mai frumos dintre toate cele cu care am mers prin China. Cu aceasta ocazie am cunoscut si o tanara doctorita care stia engleza si am putut afla mai multe despre cultura chineza.
In prima zi in Bejing am fost la Palatul de vara. A fost absolut uimitor. Pe o suprafata de 290 hectare erau atent asezate mai multe "incaperi regale" enorme. Noi ne tot intrebam cum se incalzeau acolo. :) Pentru a completa peisajul toate acestea erau asezate in jurul unui lac superb pe care te puteai plimba cu barcuta.
Am mers apoi pe Marele Zid. Cred ca a fost una dintre cele mai interesante "plimbari" din trecut si din viitor. Noi am vizitat partea mai putin renovata din zid si pot spune ca anumite portiuni, in ciuda faptului ca poarta amprenta timpului, ofera un peisaj extraordinar. Senzatia de a vedea lumea de la acea inaltime este imposibil de descris.
Aici am avut ocazia sa facem si ceva mai aventuros: am traversat un lac pe tiroliana. Mi-a fost foarte frica insa nu am putut rezista tentatiei si senzatia a meritat.
In a treia zi am vizitat Orasul Interzis si Heaven Temple. Din pacate ziua a fost invaluita intr-o mica furtuna de nisip care ne-a facut sa trecem mai repede prin aceasta zona. Orasul Interzis este un gigant arhitectonic, un labirint in mijlocul Bejingului. Cladirile te inconjoara inca de la intrare si nu te lasa sa respiri nicio clipa. Oriunde te-ai intoarce mai gasesti ceva interesant si frumos de pozat :)
Am mai vizitat si Templul lui Budda si cel al lui Confucius. La primul am avut ocazia sa vedem o statuie de 18 m inaltime realizata dintr-un singur trunchi de santal.
La Beijing am mai fost sa vedem un spectacol de oprea chinezeasca si unul de acrobatii. La opera am avut traducere in engleza, ceea ce a ajutat foarte mult. Am cumparat bilete de la hostelul la care am stat si a fost inclus in pret si transportul dus-intors. Ambele spectacole ne-au placut dar eu stau cu gandul tot la cel de la Yangshou.
Un alt spectacol, de scurta durata, dar destul de interesant a fost cel din Drum Tower. In loc de cuc iesea un grup de chinezuti care anunta ora fixa printr-o reprezentatie muzicala. :))
Am plecat din Beijing cu o impresie destul de placuta despre acest oras. Nu este la fel de dezvoltat ca si Shanghai dar se construieste incontinuu. Nu am reusit sa vizitam chiar tot deoarece este imens. In fiecare zi mai descoperi ceva ce ar merita aprofundat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu