Hong-Kong

De la Macao spre Hong Kong am calatorit cu un feribot extrem de rapid. Am facut cam 1 ora. Calatoria a fost destul de frumoasa si linistita.

La Hong Kong am fost intampinati de cladirile gigant, mult mai multe si mai inalte decat la Macao. Aici, cine s-a pierdut in Bucuresti, nu are nicio sansa. Regulile sunt cu totul altele. :) Metroul e o adevarata capcana pentru nou veniti.

Prima zi in Hong Kong a fost alocata obtinerii unei noi vize pt China deoarece, desi atat Macao cat si Hong Kong apartin Chinei , ele sunt considerate regiuni autonome. Se pare ca cele doua orase nu vor sa faca parte din China deoarece este o tara comunista. :))

Aici, spre deosebire de China, oamenii pot sa detina pamant si pot sa se miste liber dintr-o zona in alta. Ceea ce mi s-a parut foarte amuzant este ca in China persoanele pot detine un apartament dar nu si terenul pe care este construit. Astfel guvernul ii poate muta in functie de nevoile de dezvoltare ale tarii :)) Apoi am vizitat orasul cu ajutorul unui tramavai cu doua etaje. A fost foarte interesant. Ne-am simtit ca niste furnici. Oriunde te uitai dadeai peste giganti cu geamuri reflectorizante, unul mai aratos ca celalat.

Tot cu un fel de tramvai am urcat si pe un varf , la 500 de m altitudine, destul de cunoscut pentru privelistea pe care o ai de acolo - Victoria Peak. Intr-adevar panorama era deosebita, poate un pic umbrita de faptul ca poluarea a invaluit intr-un fel de ceata orasul (aici mai putin decat in restul Chinei - toate orasele vizitate pana acum erau acoperite de aceasta ceata).

La Hong Kong am vizitat si o zona mai exclusivista - trei "satuce" de pe malul marii. Desi am folosit cuvantul satuce, tin sa mentionez ca nu semanau absolut deloc cu ceea ce cunoastem noi. Vilele si blocurile cu cel putin 30 - 50 de etaje erau frumos asezate pe coasta oferind locatarilor o priveliste superba. Aici muntele se intalnea, in anumite zone, cu marea, iar cei mai curajosi intrau sa se racoreasca in mare. Plaja era similara cu cea de la noi, numai mai curata :) Am petrecut cateva ore admirand frumusetea acestor satuce si ne-am dat seama ca cel mai probabil ne-ar trebui vreo 2 saptamani pentru a vizita tot orasul. :)

Am mai vizitat o fosta inchisoare chineza, devenita muzeu. Aici au fost "cazati" emigrantii vietnamezi si diversi raufacatori chinezi care, normal, au fost readusi pe calea cea buna prin diverse metode de tortura. Aici am putut vedea si cat de ingeniosi au fost saracii vietnamezi, acestia costruindu-si diverse arme de aparare din tevi, peturi, lemne. Si-au facut chiar si un fel de masca de gaze.

Am vazut insa si lucruri foarte frumoase intr-un muzeu dedicat istoriei orasului. Mostenirea chineza era bine pusa in evidenta si ne-a impresionat in mod placut.

Am plecat din Hong-Kong cu o impresie placuta dar nu cred ca m-as muta vreodata aici. Oamenii au dezvoltat un fel de scut de autoaparare, care acum ii cam tine captivi. Au devenit mai indiferenti si mai reci cu cei din jur, din pacate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu