Suzhou

In week-end am vizitat impreuna cu George si Iulia orasul Suzhou. A fost foarte interesant. Aici delimitarea claselor sociale este extrem de evidenta. In anumite zone saracia te uimeste. Parca este alta lume. De fapt peste tot e asa numai ca in anumite locuri e mai evidenta sau mai putin evidenta.
Ceea ce mi se pare uimitor (valabil pt tot ce am vizitat pana acum) este ca sunt destul de bine dezvoltati ca si structura (de ex la gara ai sala speciala de asteptare pt fiecare tren si ti se da drumul direct pe peronul de la care urmeaza sa pleci cu aprox 20 min inainte, pe peron este semn unde o sa fie usa trenului, vagoanele sunt indicate pe peron, au trenuri si metrou extrem de rapid etc) dar le lipseste un grad de civilizatie un pic mai ridicat (scuipa peste tot pe strada - si femei si barbati - vorbesc foarte tare, mai ales in restaurante, au conditii de igiena minime, se imping ca sa intre primii oriunde). In schimb sunt destul de amabili, incearca sa te ajute in masura in care pot dar si sa te fraiereasca cat pot :)) mai ales in piete - ca si la noi de altfel. Ne-au placut foarte mult gradinile pe care le-am vizitat. Sunt foarte bine intretinute, probabil si pt ca sunt cu taxa :)) In China orice parc are taxa de intrare. Cand intri intr-o astfel de gradina parca intri intr-o alta lume, una roz, in care uiti de tot ce este afara. Singurii care tulbura linistea acestor gradini sunt turistii straini care incearca, prin fiecare fotografie, sa fure un pic frumusetea acestor locuri.
Am mai vizitat si o pagoda si am facut o plimbare cu un vaporas pe un raulet din Suzhou. A fost placut desi anumite scene ne-au lasat cu gura cascata. Unii localnici sunt atat de saraci incat isi spala hainele in raul murdar. Nu vreau sa ma gandesc ce se mai intampla in acel rau.
In Suzhou exista si un muzeu al matasii. Acolo am gasit niste exponate foarte interesante, inclusiva vesminte purtate de catre imparati. Mi-a atras atentia, in mod deosebit, o pereche de pantofi extrem de mica, utilizata pentru a micsora piciorul.
Suzhou este un oras de care ne vom aminti cu siguranta, cu multa placere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu