Shanghai

Primul oras vizitat a fost Shanghai - unul dintre cele mai dezvoltate din China. Am avut parte de senzatii tari inca de la aeroport: legatura cu orasul este asigurata de Maglev, un tren ce atinge viteza de 430 km/h. E un pic cam scump fata de autobuz dar merita. E o experienta unica.
Shanghai te surprinde inca de la inceput cu ingeniozitatea zgarie-norilor sai si cu impletiturile soselelor suspendate la nivelul etajului 10 al unui bloc.
Dupa ce depasesti momentul admiratie cazi in extrema celalta, in care te intrebi "cum e posibil?"
Raspunsul e simplu: "In China totul e posibil!" :)) In cazul in care va faceti griji si nu stiti ce sa mancati, va asiguram ca gama de restaurante e foarte diversa. Chiar si eu, care am ceva reticente in legatura cu acest subiect, am fost multumita. E adevarat insa ca cea mai buna mancare din China mi s-a parut cea japoneza, cea libaneza si cea tibetana :) Betisoarele nu reprezinta nici ele o problema. Dupa primele 10-20 de minute am fosti asi in manuirea lor. :) Cultura chineza este prezenta peste tot in oras. Pe fiecare straduta, in fiecare magazin gasim cate ceva care sa ne aminteasca de China. Foarte iubite sunt statuetele care il reprezinta Budha sau alte zeitati, lucrate manual, in lemn sau jad. In cazul in care observati ca sunt mai lucioase in anumite zone, sa stiti ca ele sunt atinse in acele zone pentru a le aduce chinezilor noroc, sanatate, inteligenta etc.
Ceea ce nu trebuie ratat insa, in Shanghai, sunt muzeele. Aici o sa gasiti istoria completa a Chinei, vase absolut superbe, instrumente muzicale inedite, perne de portelan, vesminte populare, si multe altele.
Muzeul cel mai interesant a fost insa cel de stiinta si tehnologie. Aici totul era foarte bine organizat intr-un spatiu imens, impartit intre zona dedicata animalelor, cea dedicata insectelor, plantelor, inovatiilor in zootehnie si agricultura (chinezii sunt mari fani modificari genetice) pe de o parte si intre zona calculatoarelor de ultima generatie si a robotilor, pe de alta parte. Ceea ce este de admirat aici e ca toate exponatele sunt foarte bine intretinute iar copii si, chiar si adultii, se pot "juca" cu mare parte dintre ele, pot experimenta lucruri pe care le-au vazut doar la televizor. Noi am avut ocazia sa fim hrana unui om si sa trecem prin tot procesul de digestie. :)
Dupa toata distractia din Shanghai am plecat impreuna cu prietenii nostrii George si Iulia, rezidenti in acest oras de aproximativ 2 ani, la Suzhou.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu