Singapore

Pentru a ajunge la Singapore am apelat la un autobuz care a facut cam 4,5 ore de la Melaka (4,73 euro/pers). Calatoria a fost destul de comoda si placuta iar trecerea granitei fara probleme. Ca romani nu avem nevoie de viza decat daca intentionam sa stam mai mult de 90 de zile. Ne-am cazat la Sleepy Sam`s Guest House (http://www.sleepysams.com/) – cel mai frumos si curat hostel de pana acum. :) Mi-a placut in mod deosebit faptul ca era foarte liniste. Preturile insa erau cam mari: 15 euro/noapte/pers la dormitor comun (10 paturi in camera) cu mic dejun si internet incluse. In cele doua zile petrecute aici am vizitat parcul de distractii de pe Insula Sentosa, Gradina Zoologica, Night Safari si Muzeul National. Din pacate nu am putut sa stam mai mult deoarece nu am gasit bilete pentru feribotul de dimineata spre Indonezia, pentru sambata 08.11.2008, asa cum doream initial. Parcul Sentosa e imens si iti trebuie o zi intreaga daca vrei sa incerci tot. Noi am fost la Fort Siloso (unul dintre forturile din timpul celui de-al doilea razboi mondial, si singurul conservat din Singapore), Imagini din Singapore (un fel de muzeu in care este prezentata viata localnicilor din trecut pana in prezent), Turnul Tigrului (e cel mai inalt din Singapore si ofera o imagine panoramica asupra orasului) si la Luge (o pista pentru masinute gen cart pe care coborai cu viteza destul de mare). Atentie, vitezomanii ar putea considera pista cam scurta! :))
Cele mai interesante au fost insa experientele de la Night Safari si Gradina Zoologica. Aici animalele sunt tinute in conditii foarte bune, intr-un spatiu care il imita pe cel natural, fara custi. Cele doua pot fi vizitate in aceeasi zi deoarece sunt foarte aproape. Se poate chiar cumpara un bilet combinat (20 euro/pers, include o plimbare cu trenuletul in Night Safari) La Gradina Zoologica programul incepe la 9 si se termina la 18. Gradina e imensa si foarte bine amenajata. Noua ne-a luat cam 5 ore sa vizitam tot. Parca nu iti vine sa crezi ca esti la 2-3 m de animale precum tigrii bengalezi sau rinoceri. In pliant o sa gasiti tot felul de informatii despre orarul hranirii animalelor (contra cost poti chiar tu sa le hranesti – 2,5 euro) si spectacolele desfasurate pe durata intregii zile. Va recomandam in mod deosebit spectacolul cu elefanti, dar nu va asezati in primul rand daca nu vreti sa faceti un dus racoritor, asa cum am patit noi :))
Night Safari incepe la ora 19 cu un spectacol de dans tribal si continua cu unul cu animale. Nu sunt chiar extraordinare, dar merita vazute. Deosebite sunt insa imaginile animalelor nocturne de genul caprioare pitice, diverse rozatoare, lilieci, rinoceri, lei, tigri, leoparzi, elefanti etc. Trenuletul te poarta pe tot felul de cararuici (unde nu ai voie altfel) pentru a putea vedea animalele mai mari sau periculoase. De asemenea, ghidul ofera tot felul de informatii interesante si amuzante. A fost o experienta foarte interesanta.
Acestea fiind spuse nu putem decat sa mai adaugam cateva informatii despre oras. In primul rand trebuie sa stiti ca guma de mestecat e interzisa, ceea ce e foarte bine din punctul meu de vedere.:) Noi banuim ca e interzisa deoarece orasul are reguli foarte stricte legate de mentinerea curateniei. Amenda pentru mancat in mijloacele de transport in comun e de 250 euro, de exemplu. Singapore este cea mai curata si mai civilizata zona in care am calatorit pana acum, inclusiv Europa. Localnicii vorbesc foarte bine engleza si sunt amabili. Faptul ca totul este foarte bine pus la punct te face sa te simti in siguranta. De exemplu transportul in comun functioneaza dupa un orar clar, afisat in fiecare statie, in cadrul universitatilor se intra doar pe baza de cartela de identificare, in hostelul la care am stat puteau intra numai angajatii si cei cazati acolo, utilizand un cod pin pentru a deschide usa, etc. Singapore are insa un mic neajuns – e destul de scump :))
Parasim Singapore cu regret, dar trebuie sa continuam excursia, nu? :)