Jakarta (Indonezia)

Pentru a ajunge la Jakarta am ales sa utilizam avionul (1,5 ore – 42 euro/pers). Zborul a fost placut si fara probleme. Exista si un autobuz insa face prea mult pana aici (aprox. 40 ore). In cazul in care va cunoasteti bine programul, va sfatuim sa va cumparati biletul din timp si sa verificati pretul pe la mai multe agentii de turism inainte de achizitie. In Jakarta ne-am cazat pe strada Jaksa (un fel de Khao San mai timid), la hostelul Djody, care a fost acceptabil. Avea camere si mai bune decat cea folosita de noi (camera dubla cu baie la comun 5,35 euro) insa nu erau libere. Din pacate, la acelasi pret, hostelurile din provincie aratau mult mai bine. In Jakarta am fost la Muzeul National, Monumentul National si Taman Mini Indonesia Indah (un fel de parc de distractii combinat cu muzeu al satului). Noi le-am vizitat pe toate in aceasi zi, ceea ce a fost un pic cam obositor, dar se poate :) In cazul in care nu vreti sa mergeti pe jos puteti utiliza becak-ul local (numai pe distante mici).
Muzeul National e destul de mare si bine aranjat (0,5 euro/pers). Au chiar si un tur cu ghid in engleza (la 10.30 am, de 2 ori pe saptamana), care ne-a oferit informatii foarte interesante. Din pacate mi-au cam confiscat aparatul foto la intrare asa ca nu am poze de acolo. :(( Sfat: ascundeti aparatul foto/camera video. :) Monumentul National (1,2 euro/pers) se pare ca a fost proiectat de ultimul presedinte al Indoneziei. Este situat intr-o gradina imensa, bine ingrijita, care este folosita de localnici si pentru practicarea unor sporturi precum atletism sau karate. Cu ajutorul unui lift se poate urca pe acest monument, panorama oferita fiind destul de frumoasa. Aici am fost rugati de mai multe grupuri sa ne pozam alaturi de ei. Trebuie sa fiti pregatiti pentru asta, din momentul in care ati spus “ok” toti vor sari pe voi. :) La baza monumetului se afla un asa zis Muzeu de Istorie. Este, de fapt, o expozitie de scenete reprezentand momente din istoria Indoneziei. Din punctul meu de vedere nu merita efortul, insa este inclus in costul biletului de intrare.
Cel mai interesant lucru pe care l-am aflat, cu ocazia vizitarii Monumentului National, este ca si pasarile pot sta la bloc. :)) In gradina de care va vorbeam mai sus sunt amenajate apartamente la bloc pentru pasari.
La Taman Mini Indonesia Indah (1,3 euro/pers) se ajunge destul de greu pentru ca este la marginea orasului si a trebuit sa schimbam mai multe autobuze. Initial am vrut sa mergem cu un taxi deoarece eram in criza de timp, dar tentativa de jecmanire a soferilor de taxi ne-a facut sa ne razgandim. Am cunoscut insa un indonezian care, in mod surprinzator, a ajuns la varsta de 80 de ani si, in plus, stia si un pic de engleza, si care ne-a ajutat destul de mult cu autobuzele.
Am ajuns la acest muzeu cam cu o ora inainte sa se inchida astfel ca am reusit sa vedem casele doar pe afara. Plimbarea a fost totusi destul de frumoasa. Dupa parerea mea, casele indonezienilor, sunt oricum mai spectaculoase pe afara decat pe dinauntru.
In a doua zi am mers cu un tren la Bogor (un orasel la 40 km de Jakarta). Trenul este destul de ieftin (numai 0,17 euro/pers) si face cam 1,5 ore pana la Bogor, insa pe toata perioada calatoriei am fost asaltati de diversi comercianti si cersetori. Din pacate, se pare ca rata mare a somajului si lipsa oricaror programe de protectie sociala ii impinge sa faca tot felul de lucruri.:(
La Bogor am vizitat o gradina botanica cu plante tropicale (1,4 euro/pers). Nu am fost prea impresionati. Cu exceptia a catorva copaci care erau mai impunatori, si pe care ii vazusem in jungla, nu am gasit nimic deosebit. Parerea mea este ca cea de la Bucuresti, de exemplu, este mult mai bine amenajata. Am vazut insa cateva orhidee foarte frumoase (pentru care trebuia sa platesti separat 0,14 euro/pers), care ramasesera cu pretul de la florarie pe ele. :)
Ceea ce am gasit ca un lucru pozitiv in Jakarta este transportul public de stat si drumuri mai bune. Aici exista cateva linii ale Trans Jakarta, care asigura un transport civilizat (fara fum de tigara, gunoi, inghesuiala, cersetori si cantareti) iar diferenta de pret e infima fata de cei particulari. In masura in care puteti, va sfatuim sa folositi aceste linii. Am considerat ca doua zile sunt suficiente pentru Jakarta (asa cum ne-au zis si altii) si ne-am hotarat sa ne indreptam spre Yogyakarta. Sa vedem ce ne mai asteapta.:)

2 comentarii:

  1. E absolut minunat!!Am ramas efctiv fara cuvinte..oau!!Este absolut minunat tot ce am vazut aici.Va invidiez dar nu oricum ci intr-un mod bun..mi-as dori f mult sa pot trece prin aventurile prin care ati trecut dvs.,mi-as dori foarte mult sa vizitez toate acele locuri..FELICITARI din toata inima!!As avea f.multe intrebari sa va pun dar cu siguranta nu aveti timp pt.asa ceva.Oricum va las adresa mea de email in caz k vreodata veti reusi sa vb.si cu mn:antrea2ac@yaho.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur foarte mult sa vad ca mai sunt si alte persoane dornice de a vizita aceste tari mai putin strabatute de europeni. Va asigur ca merita efortul - inclusiv tarile musulmane.

    In cazul in care aveti ceva intrebari legate de excursie va rog sa nu ezitati sa imi scrieti pe adresa de mail dragota.mirela@gmail.com sau mirela_dragota@yahoo.com. Va voi raspunde cu mare placere.

    RăspundețiȘtergere