Bukit Lawang (Indonezia)

La Bukit Lawang este un centru de reabilitare a urangutanilor (in scopul eliberarii lor in salbaticie) si se pot face si niste excursii in jungla (cu ghid) pentru a-i observa in mediul lor natural. Zona e superba, totul este foarte verde si poti simti natura la ea acasa :) Aici am ajuns cu un autobuz de la Medan (pret standard 1,20 euro/pers, 4 ore). E mult spus autobuz, mai degraba o dubita modificata pentru a avea 11 locuri + sofer in care erau inghesuti insa intre 16 si 18 persoane (depinde de cat de grasi sunt pasagerii). De fiecare data cand mai oprea sa ia pe cineva ne intrebam unde o sa mai incapa insa, de fiecare data, se mai gaseau cativa centimetri si pentru noul venit. :)) Cand utilizati aceste autobuze e bine sa intrebati inainte la hotel/o persoana dezinteresata cat costa deoarece intotdeauna vor incerca sa obtina mai mult decat pretul real. Noi am cazut in acesta capcana, platind de peste 3 ori mai mult fata de pretul standard :(
In Bukit Lawang ne-am cazat la Jungle Inn, unde am avut o camera foarte interesanta cu o stanca servind drept perete si cu balcon catre o cascada micuta (11,5 euro/noapte, camera cu baie proprie). Din pacate, in a doua seara, jungla s-a gandit sa vina mai aproape, si a trimis un sarpe (de aproximativ 1m lungime) sa ne viziteze :) Din cate am inteles era un sarpe neveninos insa sperietura a fost de proportii. Angajatii hostelului au spus ca e prima data cand s-a intamplat asa ceva dar nu stiu ce sa spun...
In prima zi nu am facut altceva decat sa ne odihnim, mai ales ca am ajuns pe seara, insa in a doua zi am contractat un ghid pentru o excursie de o zi in jungla (25 euro/pers) si coborare pe rau cu camere de tractor umflate (10 euro/pers). Plimbarica in jungla a fost destul de epuizanta dar am avut ocazia sa invatam cate ceva despre viata localnicilor, plantele din zona si, mai ales, sa vedem 5 urangutani semisalbatici la ei acasa. Pe langa asta Mihai a degustat si un fruct local – durian – renumit pentru mirosul lui neplacut (motiv pentru care este singurul fruct interzis in mijloacele de transport in comun si in hoteluri) dar foarte bun pentru divese afectiuni ale stomacului. :)
A treia zi ne-am hotarat sa plecam, nu inainte de a vizita si centrul de reabilitare, situat chiar langa hostelul nostru. Aici am vazut insa numai doi urangutani. Se pare ca restul de 14 isi gasisera singuri de mancare in jungla si nu au mai venit la masa de dimineata. :( Am avut parte totusi de un mini spectacol dat de unul dintre urangutani. O fata, care se afla si ea in vizita aici, purta o bandana portocalie ce i s-a parut foarte frumoasa urangutanului, motiv pentru care s-a gandit sa o ia – de pe capul fetei. :) Sperietura a fost mare deoarece pot fi foarte periculosi, unii chiar si musca oamenii. Fata a scapat cu cateva zgarieturi superficiale si cu bandana roasa pe la colturi. :) Urangutanul vroia sa fie si el frumos, cu bandana pe cap. :))
Acestea au fost aventurile noastre de la Bukit Lawang. Urmatoarea destinatie – Berastagi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu