Kuala Lumpur (Malaezia)

La Kuala Lumpur am ajuns cu un autobuz foarte confortabil (7,6 euro/pers). Datorita foarte bunei infrastructuri malaeziene am petrecut doar 5 ore pe drum. Aici ne-am cazat la Wheelers Guest House (camera dubla cu baie proprie 9 euro). Nu e un hostel pe care l-as recomanda, dar a fost acceptabil. Am stat decat 2 nopti si a fost foarte aproape de toate obiectivele turistice. La cele mai multe am mers pe jos. In Kuala Lampur am vizitat Parcul de orhidee si hibiscus (0,2 euro/pers), Parcul cu fluturi (4 euro/pers), Parcul cu pasari (8,25 euro/pers), Muzeul National (0,43 euro/pers), Muzeul de arta islamica (2,6 euro/pers), Templul Sri Mariamman si Batu Caves (gratis), Turnurile Petronas (gratis) si, normal, vreo 2 moschei (gratis). Parcurile ne-au placut foarte mult. Cel cu fluturi si cel cu pasari au fost un pic cam scumpe dar a meritat. Daca aveai noroc fluturii de diverse marimi si culori se asezau pe tine si puteai sa ii analizezi mai bine :) A fost foarte frumos sa ii vedem atat de aproape. Uneori trebuia chiar sa fim atenti sa nu ii calcam. :)
Malaezienii se lauda ca parcul de pasari e cel mai mare parc acoperit din lume (de acest gen). Aici am avut chiar si un spectacol in care cativa papagali ne-au incantat cu istetimea lor. :). De mare succes a fost si prezenta unor vulturi ce zburau la comanda pe deasupra publicului. Se pare ca daca o pasare zboara pe deasupra capului tau iti aduce noroc. :)
Tot in parcul de pasari, dar si la Batu caves am avut ocazia sa vedem cateva maimute. A fost interesant sa le vedem atat de aproape. Daca aveai mancare veneau la tine fara probleme :) Cel mai amuzant este ca datorita sociabilitatii maimutelor au fost nevoiti sa inventeze si noi semne de circulatie. :))
In ceea ce priveste muzeele, nu pot spune decat ca au fost deosebite. Mi-a placut foarte mult cel de arta islamica. Prezinta informatii interesante si obiecte de cult foarte frumoase. Arhitectura se impleteste perfect cu exponatele, ajutandu-te sa intelegi mai bine aceasta lume misterioasa.
Sri Mariamman si Batu Caves sunt doua dintre cele mai reprezentative temple indiene din zona. Primul era chiar pe strada noastra iar celalalt la iesirea din oras, intr-o pestera imensa. La Batu Caves se afla si cea mai mare statuie a lui Murga din lume, de 43m inaltime. Ambele temple au o arhitectura interesanta, kitchioasa dupa standardele noastre, frumoasa dupa standardele lor :) Oricum, am fost placut impresionata de faptul ca indienii stiu sa isi pastreze foarte bine religia si traditiile, chia daca se afla intr-o tara cu populatie preponderent musulmana.
Moscheile au fost, de asemenea, foarte interesante. Prima data am fost la Moscheea Nationala (Masjid Negara), unde am primit amandoi niste pelerine ce ne acopereau in totalitate. Se pare ca eram indecenti in pantaloni scurti si fara batic :). Mi s-a parut imensa acesta moschee de un alb imaculat. Cu toate acestea ni s-a spus ca e neincapatoare in timpul rugaciunilor importante. E uimitor cum fiecare centimetru a fost atent decorat si are o anume semnificatie.
Cea de-a doua moschee era mai micuta dar foarte frumoasa. Am fost amuzati insa sa vedem ca e folosita si ca loc de odihna. La ora 3 pm erau stransi sub cupola racoritoare mai multi barbati care dormeau care pe podea :) Adevarul este ca in Kuala Lumpur caldura te cam doboara. Trebuie sa consumi lichide tot timpul si sa incerci sa mananci cat mai multe fructe. Pana acum aici ne-a fost cel mai greu in lupta cu caldura :) In ciuda caldurii Kuala Lumpur se dovedeste a fi o capitala moderna a unei tari in continua dezvoltare. Cele doua turnuri Petronas, semnele maretiei malaeziene, dar si alte cladiri demne de a fi numite zgarie-nori te intampina chiar de la intrarea in oras. Privelistea de la etajul 41 al celor doua turnuri (la acest nivel este situata pasarela accesibila turistilor) iti ofera o imagine mai completa despre oras. Este uimitor sa vezi cum se imbina in arhitectura orasului elementele celor trei culturi predominante. Cel mai mult ne-au placut insa cladirile cu motive islamice din Piata Independentei.
Am fost placut surprinsi de Malaezia. Faptul ca a reusit sa isi castige independenta doar recent (acum 50 de ani) si sa mentina in armonie cele trei etnii principale (malaeziana, indiana si chineza) atat de diferite este o mare realizare. Aceasta stabilitate a permis o functionare fara sincope a sistemului democratic (cu atat mai notabil avand in vedere majoritatea musulmana de 60% din populatie), care i-a permis sa devina probabil cea mai dezvoltata tara din zona (exceptand orasele-stat Singapore si Brunei), cu o puternica industrie high-tech, turism excelent si infrastructura dezvoltata. Vom reveni in Malaezia peste aprox. 3 saptamani, dupa ce vom fi vizitat Singapore si Indonezia. Atunci insa vom merge in insula Borneo, unde tintele noaste sunt parcurile naturale de exceptie, vizitele in jungla, si la triburile locale.

3 comentarii:

  1. Foarte frumos ce povestesti u aici....eu chiar am de realizat un proiect despre kuala lumpur....si o mare parte din ceea ce ai scris o stiam:)),dar ma bucur k cineva a fost acolo si a vazut minunatiile existente.bravo

    RăspundețiȘtergere
  2. salut. imi poti spune care e situatia cu internetul prin locurile in care ai fost? se gasea wireless in hosteluri?
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna!

    In general am avut acces la internet. Au fost si cateva zone cu probleme, prin Laos, insa per total a fost ok.

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere