Melaka (Malaezia)

Melaka este un oras deosebit de frumos, mic si cochet. Aici am ajuns, in doua ore, cu un autobuz de la Kuala Lumpur (2,6 euro/pers). Dupa cum am mai spus, infrastructura este foarte buna in Malaezia. :) Ne-am cazat la Sunny`s Inn (5,4 euro/noapte/camera dubla cu baie la comun) – un hostel curat, cu un proprietar indian cat se poate de prietenos. Probabil ca in Romania nu as fi dat niciodata mana cu cineva care arata ca el, dar aici totul e altfel. :) Melaka e orasul muzeelor. De la hostelul nostru se puteau vizita, pe jos sau cu o bicicleta speciala cu atas (pentru turisti), destul de multe muzee. Noi am fost la cele de istorie, literatura si etnografie, de zmee, de titireze si metode de infrumusetare, Muzeul Maritim, Palatul Sultanului si Baba-Nonya Heritage (baba si nonya = copiii rezultati in urma casatoriei dintre chinezii imigranti si localnici).
A fost foarte interesant. Melaka este un oras care a fost ocupat de patru puteri coloniale – olandezi, portughezi, englezi si japonezi – si a reusit sa isi pastreze traditiile asiatice. Orasul emana istorie.
Ni s-a parut important faptul ca malaezienii pun foarte mult accentul pe educarea tinerei generatii in spiritul patriotic. In fiecare muzeu in care am fost am vazut elevi de toate varstele care vizitau in mod activ muzeul. Aveau un mic carnetel in care isi notau diverse informatii si cautau detalii despre exponate.
Un alt aspect pe care vreau sa il mentionez este acela ca musulmanii de aici sunt foarte pasnici si incearca sa promoveze cat mai mult acest aspect al modului lor de viata. Inainte sa ajung in Malaezia aveam impresia ca femeile sunt supuse unor restrictii relativ mari. Mi-am dat insa seama ca, cel putin asiaticele, sunt fericite cu viata pe care o duc. Pe strada am vazut multe cupluri tinere chiar tinandu-se in brate sau de mana. Apropo de hainele femeilor musulmane, am descoperit, in plimbarile noastre, baticul cu cozoroc – pentru zilele insorite :)) In Malaezia, femeile musulmane, au un sal care le acopera doar parul, nu intreaga fata si pot sa poarte haine moderne dar decente :). Acest batic/sal poate fi viu colorat sau negru, simplu sau cu diverse ornamente. Pare acceptabil nu? Plus ca e foarte util impotriva caldurii. :) De asemena, am remarcat ca in intreaga Malaezie exista un procent insemnat de tineri, intr-o proportie vizibil mai mare decat in Romania, de exemplu. Cam atat din Melaka. Urmatoarea escala – Singapore.

Un comentariu:

  1. foarte interesant!!! e o placere sa privesti asemenea minunatii si sa citesti despre ele de la oameni care au fost acolo

    RăspundețiȘtergere