Primul pas in Asia de SE - Bangkok

Am pasit pentru a doua oara pe taramurile Asiei. De data aceasta Asia de SE. In speranta ca totul va decurge conform planului ne-am aventurat in Thailanda. Zborul Bucuresti – Bangkok a fost destul de lung si obositor (2,30 h Bucuresti – Helsinki si 10 h Helsinki – Bangkok, cu 4 h de aseptare in aeroportul finlandez) insa a fost mult mai placut decat cel Bucuresti – Shanghai, cu Aeroflot-ul. Se pare ca finlandezii sunt mai seriosi.:) Am aterizat pe Suvarnabhumi, unul dintre cele doua aeroporturi din Bangkok, un gigant in comparatie cu Otopeni. De aici pana in centrul orasului am luat un autobuz destul de ieftin (0,8 euro/pers) si mai putin cunoscut de catre straini (556). Exista si un autobuz expres al aeroportului (3 euro/pers) sau taxi (aprox 8 euro). E bine ca aceste mijloace de transport au aer conditionat deoarece o caldura inabusitoare te izbeste puternic imediat ce parasesti incaperea protectoare a aeroportului. Nu imi venea sa cred cat de cald poate sa fie. Nu era soare ci doar o caldura puternica. Hainele incepusera sa se lipeasca de noi si ne gandeam doar sa ajungem cat mai repede la hostel ca sa facem un dus. Se pare ca thailandezii, pentru a face fata caldurii, fac dus de mai multe ori pe zi. :) Ne-am cazat la un hostel recomandat de Lonely Planet - Lamphu House, un hostel cochet situat aproape de una dintre cele mai cunoscute strazi din Bangkok – Khao San. Noua ni s-a parut doar o straduta pe care stau, de la un capat la altul, inghesuiti, diversi comercianti, insa, se pare ca aceasta strada are o mare insemnatate istorica pentru localnici. Cazarea ne-a costat cam 7 euro in camera dubla cu baie la comun. Din pacate nu mai aveau camere cu baie proprie, insa pentru o noapte nu cred ca e o problema prea mare.
In prima zi in Bangkok nu am reusit sa facem prea multe chestii. Ne-am intalnit insa cu faimosul tuk-tuk si cu diverse autovehicule specifice zonei. Am experimentat, normal, si bucataria thailandeza. Inceputul a fost promitator :). Un fapt interesant este ca localnicii folosesc lingura si furculita insa nu asa cum stim noi: cu ajutorul furculitei se pune mancarea in lingura iar furculita nu se baga niciodata in gura.
Si aici, ca si in China, strazile sunt pline de mici comercianti, dar mai putin agasanti. Mancarea este insa la ordinea zilei. Tarabe pline de diverse bunatati exotice te asteapta sa le devii client. Noi am ales varianta cea mai precauta si ne-am cumparat doar un suc din fructe proaspete si iaurt, mixat in fata noastra (0,66 euro/500ml). Deocamdata nu am patit nimic :)).
In a doua zi ne-am trezit tot in functie de ora Romaniei (cu 4 ore in urma fata de Thailanda) astfel ca nu am avut timp decat pentru a vizita Muzeul National din Bangkok (0,9 euro/pers). Pe la 15 – 16 se inchid cam toate muzeele/palatele/templele. Mi s-a parut destul de frumos si interesant. Arhitectura cladirilor iti atragea insa atentia mai mult decat exponatele in sine. In cazul in care va hotarati sa vizitati acest muzeu veniti cu sosete curate, caci in anumite cladiri nu se poate intra decat fara incaltaminte. :))
Trebuie sa va mai povestim despre cateva ciudatenii ale acestei lumi: thailandezii nu iti spun ca nu stiu daca ii intrebi ceva, iti ofera indrumare intotdeauna, chiar daca e gresit :(, la baie exista un singur robinet cu un singur fel de apa – calaie (suficient de calda pentru a face un dus racoritor :)), si cea mai tare chestie pe care am vazut-o pana acum, au inventat paleta care electrocuteaza muste si tanari :))). Aceasta minune a tehnologiei se incarca de la priza si se pare ca este foarte utila, pe laga faptul ca este amuzanta.
Importat de mentionat este ca desi la televizor se tot vorbea, inainte sa plecam din Bucuresti, de revolta din Bangkok, noi nu am vazut nimic de acest gen. Thailandezii ne-au primit cu multa amabilitate si cu zambetul pentru care sunt cunoscuti in intreaga lume.

Un comentariu:

  1. paleta aia e geniala :)) pacat ca nu mai sunt tzantzari p-aici prin Titan, as fi imprumutat-o o noapte... zici ca-i WII :))

    RăspundețiȘtergere